Veelgestelde vragen

Reserveren & annuleren

Zijn er aanbiedingen beschikbaar?

Zeker! Kijk even na of de gewenste chalet nog beschikbaar is voor de periode die je wenst te boeken en stuur ons via Whatsapp of neem even telefonisch contact met ons op.

Mag ik een reservering annuleren?

Wanneer je 45 dagen voor aankomst annuleert, dan wordt jouw boeking volledig terugbetaald. Bij annulering tussen dag 45 (inclusief) en dag 30 (exclusief) vóór aankomst, krijg je een terugbetaling van 75%. Bij annulering tussen dag 30 (inclusief) en dag 15 (exclusief) vóór aankomst, krijg je een terugbetaling van 50%. Bij annulering tussen dag 15 (inclusief) en dag 7 vóór aankomst, krijg je een terugbetaling van 25%. Alle annuleringen binnen de 7 dagen voor aankomst zijn niet terugbetaalbaar.

Is er extra flexibiliteit bij annuleringen door de huidige coronamaatregelen?

Indien de Belgische of buitenlandse overheid beslist om de grenzen te sluiten of extra veiligheidsmaatregelen te nemen (o.a. het limiteren van het aantal personen in jouw “bubbel”), dan gelden er flexibelere annuleringsvoorwaarden. Gaan deze nieuwe maatregelen van kracht tot 14 dagen voor aankomst, dan wordt jouw boeking volledig terugbetaald. Indien je binnen 14 dagen voor aankomst moet annuleren, voorzien wij een terugbetaling van 50% of kan je kosteloos omboeken. In beide gevallen kan je er steeds voor kiezen om je verblijf kosteloos uit te stellen naar een nieuwe datum, in dezelfde woning, in hetzelfde seizoen. Bij verandering van accommodatie en verblijfperiode (hoog-, midden-, en/of laagseizoen) kunnen er prijsverschillen zijn. Voor reservaties die gebeuren wanneer deze maatregelen reeds van kracht zijn, gelden de standaard annuleringsvoorwaarden.

Mag ik huisdieren meenemen?

Huisdieren zijn in de meeste chalets toegelaten (zie specificaties). Per huisdier is er een meerprijs van €20 of 30€ (afhankelijk van chalet) van toepassing, welke aangeduid dient te worden tijdens het boekingsproces.

Waarom moet ik bedlinnen en badhanddoeken aanduiden als ‘optie’ tijdens mijn boeking?

Bedlinnen (laken, onderlaken & kussensloop) zijn niet voorzien en kunnen gehuurd worden aan €8 per persoon. Wens je een opgemaakt bed bij aankomst, dan verrekenen we €10 per persoon.
Badhanddoeken kunnen ook gehuurd worden aan 20€ per 5 stuks.

Zijn er nog andere kosten (bv. toeristenbelasting)?

Neen, alle kosten worden getoond tijdens de boeking.

Verblijf

Hoe ontvangen we de sleutels voor het huis?

Na betaling en samen met de bevestiging van je reservatie ontvang je een verblijfsticket met de nodige informatie. Hierin zal uitgelegd worden waar jullie de sleutels kunnen ophalen.

Wat als we problemen ondervinden in het huis?

Wij zijn steeds in de buurt en staan altijd ter beschikking in geval van problemen.

Wanneer mogen we inchecken en mogen we vroeger (of later) aankomen?

Inchecken kan steeds vanaf 16uur tot 21uur. Indien jullie vroeger of later plannen toe te komen, geef ons dan op voorhand een seintje.

Wanneer dienen we uit te checken en mogen we later vertrekken?

Uitchecken is steeds om 10uur, behalve op zondag, dan kan er tot 20uur uitgecheckt worden. Indien jullie later zouden willen vertrekken, gelieve ons dit op voorhand te vermelden zodat we dit kunnen afstemmen met de kuisploeg

Is er voldoende parking voorzien?

Elke chalet heeft een grote oprit voor meerdere auto’s. Bovendien kan er ook op straat gratis geparkeerd worden.

Wat als we iets stuk/zeer vuil maken?

Wanneer jullie iets zouden stuk maken of zodanig vuil dat het niet meer gewassen kan worden, berekenen we hiervoor de kosten en worden deze in onderling overleg van de waarborg gehouden.

Omgeving

Welke activiteiten zijn er te beleven?

Bekijk onze pagina ‘Activiteiten’ en ontdek de vele activiteiten in de buurt.

Zijn er leuke wandelroutes of mountainbikeparcours in de buurt?

Ga naar de pagina ‘Activiteiten‘ en klik verder op ‘Wandelen & mountainbiken’ voor meer informatie en tips.

Welke supermarkten bevinden zich in de omgeving en waar vind ik die?

De dichtstbijzijnde supermarkten bevinden zich op 5 minuten rijden net over de Franse grens: Intermarché, Lidl, Brico, Traffic & Netto

In het centrum van Beauraing zijn de meest gekende supermarkten aanwezig: Carrefour, Lidl, Aldi & Delhaize.

Zijn er artisanale bakkers of beenhouwers in de omgeving en waar vind ik die?

  • Bakkers en patissiers in Beauraing: Boulangerie-Patisserie Collin (enkel cash!), Boulangerie-Patisserie Pierrard-Denuit & Boulangerie Sucré Salé (levering aan huis op zondag ochtend mits tijdige reservatie)
  • Beenhouwers in Beauraing: Boucherie Martin, Boucherie Lambot & Boucherie Léonard (Pondrôme)

Zijn er nog andere winkels?

  • In het centrum van Beauraing: zowel verschillende kleine zaken als winkels zoals Di, DeMars, Eldi, VandenBorre, Bell & Bo, enz.
  • Op weg naar Givet (FR): Dectahlon, Fnac, Sport 2000, kledingwinkels, enz.

Waar kan ik in de buurt zwemmen?

Net over de grens, in Aqualudique Rivea Center (5min rijden). Voorzie een zwemslip, badpak of bikini (zwemshorts zijn niet toegestaan).

Kan ik met het openbaar vervoer komen?

Ja, dat is mogelijk. Het dichtstbijzijnde station is dat van Beauraing, op 10min met de auto/taxi. Dinant is het gemakkelijkst bereikbaar, op 20min met de auto/taxi. Met de bus (TEC) kan je vanuit deze stations richting de chalet komen, maar deze rijden zeer onregelmatig en is niet aangeraden. Indien op voorhand aangevraagd, kunnen wij je komen ophalen aan één van deze stations.

Activiteiten Ardennen

Voorzieningen

Is er internet & tv aanwezig?

Ja, de meeste chalets zijn voorzien van draadloos internet (WiFi). Dit staat steeds vermeld bij de voorzieningen. Alle chalets zijn voorzien van digitale TV.

Is er een babybedje/stoeltje aanwezig?

Ja, in elke chalet is er een babybedje/stoeltje aanwezig

Zijn er handdoeken en zeep voorzien?

Neen, handdoeken en zeep dienen zelf voorzien te worden. Handdoeken kunnen wel gehuurd worden aan 20€ per 5 stuks.

Is de keuken volledig voorzien? Welke koffiezetapparaten zijn er?

Ja, alles is voorzien in de keuken. Ook sponjes, afwasmiddel, keukendoeken, enz.
In alle chalets staat er een koffiezetapparaat met filter, in de meesten ook een Senseo of Nespresso apparaat. Dit staat steeds in de uitgebreide beschrijving aangegeven.

Zijn er bedlinnen voorzien?

Bedlinnen (laken, onderlaken & kussensloop) zijn niet voorzien en dienen meegenomen te worden. Bij elke chalet staan de afmetingen van de bedden. Wij verhuren bedlinnen aan €8 per bed of €10 per bed indien je een opgemaakt bed wenst.

Is er houtskool voor de barbecue aanwezig?

Het is mogelijk dat de vorige huurders houtskool hebben achter gelaten. In dat geval stellen we deze tot jullie beschikking. Mocht er geen houtskool aanwezig zijn, dan dienen jullie deze zelf te kopen.

Overige vragen

Kan ik een accommodatie bezoeken voordat ik reserveer?

Absoluut! Neem daarvoor zeker even contact op met ons.

Wat gebeurt er met de waarborg?

De waarborg wordt vastgezet tot max. 15 werkdagen na vertrek. Wanneer er geen schade is vastgesteld, wordt deze integraal teruggestort. Bij schade wordt in onderling overleg een bedrag afgesproken om de schade te vergoeden en zal deze van de waarborg afgehouden worden.

Ik vind mijn bevestigingsmail niet meer terug, wat moet ik doen?

Neem even contact met ons op en dan sturen we je jouw reserveringsbevestiging nog eens door.

Hoe kan ik een factuur ontvangen?

Indien je een factuur wenst, contacteer ons dan via e-mail en vergeet jouw boekingsnummer niet toe te voegen.

Zijn de huizen rolstoelvriendelijk?

Neen, jammer genoeg zijn de huizen niet rolstoelvriendelijk.

Waar is de dichtstbijzijnde arts & apotheek?

  • Arts : Dr Pierre Lecrecq – Rue du Wellin 55 – Beauraing (Pondrôme) – +32(0)82/71.32 66
  • Apotheek Pharmacie Dejardin – Rue de Rochefort 122 – Beauraing – +32(0)82/71.14.70
ardennen

Covid-19

Welke regels gelden er op dit moment in België?

De meest recente update over de coronamaatregelen in België vind je op www.info-coronavirus.be & www.toerismevlaanderen.be

Kan ik mijn boeking annuleren of wijzigen indien ik niet kan afreizen naar de vakantiewoning door de invoering van nieuwe/strengere coronamaatregelen?

Indien de Belgische of buitenlandse overheid beslist om de grenzen te sluiten of extra veiligheidsmaatregelen te nemen (o.a. het limiteren van het aantal personen in jouw “bubbel”), dan gelden er flexibelere annuleringsvoorwaarden. Gaan deze nieuwe maatregelen van kracht tot 14 dagen voor aankomst, dan wordt jouw boeking volledig terugbetaald of kan je kosteloos omboeken. Indien je binnen 14 dagen voor aankomst moet annuleren, voorzien wij een terugbetaling van 50% of kan je kosteloos omboeken. In beide gevallen kan je er steeds voor kiezen om je verblijf kosteloos uit te stellen naar een nieuwe datum, in dezelfde woning, in hetzelfde seizoen. Bij verandering van accommodatie en verblijfperiode (hoog-, midden-, en/of laagseizoen) kunnen er prijsverschillen zijn. Voor reservaties die gebeuren wanneer deze maatregelen reeds van kracht zijn, gelden de standaard annuleringsvoorwaarden.